شرکت فراسبز آریا جم

تولید کننده نگهدارنده ها بر پایه دانش روز دنیا

11:49 .:. 1403/02/06

آلودگی میکروبی در برج های خنک کننده یا کولینگ تاور

  برج خنک کننده چیست؟ برج های خنک کننده برای دور کردن گرما از تجهیزات صنعتی به کار می روند. برای مثال فرآیند صنعتی گرمازایی را در یک راکتور در نظر بگیرید ؛برای دور کردن گرما از راکتور، آبی در جدار بیرونی آن در جریان است.  آب خنک از یک طرف وارد شده، گرمای راکتور […]

 

برج خنک کننده چیست؟

برج های خنک کننده برای دور کردن گرما از تجهیزات صنعتی به کار می روند. برای مثال فرآیند صنعتی گرمازایی را در یک راکتور در نظر بگیرید ؛برای دور کردن گرما از راکتور، آبی در جدار بیرونی آن در جریان است.

 آب خنک از یک طرف وارد شده، گرمای راکتور را جذب می کند و گرم می شود سپس آب گرم از طرف دیگر خارج می شود؛ برای اینکه این پروسه ادامه پیدا کند، باید دوباره آب خنک وارد جریان شود که دراینجا برج های خنک کننده وارد عمل شده و آب گرم شده را خنک می کند تا این فرآیند ادامه دار باشد.

در برج خنک کننده، آب گرم از ارتفاعی به پایین ریخته می شود و همزمان هوا از منافذ جداره های برج وارد شده و گرمای آب را می گیرد طی آن مقداری از آب نیز بخار می شود و مخلوط بخار آب و هوا در بالای برج شکل ابر مانندی می گیرد.

برج های خنک کننده مقدار زیادی آب دارند واگر به طور مناسبی ضد عفونی نشوند؛ محیط مطلوبی برای رشد باکتری ها به خصوص باکتری های سرده لژینولا هستند

آب موجود در برج های خنک کننده به خاطر تبادل گرما محیط رشد مناسبی برای باکتری های لژینولای-دوستدار گرما است.

و بیماری لژینولر در افرادی که بخار آب حاوی باکتری لژینولا را تنفس کنند ، به وجود می آید و عفونت های ریوی پس از آن را در پی دارد.

علاوه بر آن وجود گرما، رطوبت و هوا برای رشد جلبک ها مناسب است که می توانند بازدهی برج را پایین بیاورند

برای جلوگیری از آلودگی آب موجود در برج های خنک کننده می توان از انواع نگهدارنده ها و باکتریوسایدها استفاده کرد.

بیش از ۱۵۰۰ نوع از تجهیزات صنعتی ازمقدار آب زیادی برای خنک کردن استفاده می کنند، برج های خنک کننده برای جذب کردن گرمایی که آب طی سیرکوله شدن از محیط می گیرد ؛ ساخته شده اند و در نیروگاه های  تولید انرژی ، تصفیه نفت، کارخانه های تولید محصولات پتروشیمی ، کارخانه های تولید محصولات غذایی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شوند

محصول گاماسا V-300C   دارای فرمولی منحصربفرد جهت جلوگیری و به حداقل رساندن آلودگی آب های موجود در برج های خنک کننده ، جلبک بستن و خوردگی حاصل از فعالیت میروارگانیسم هاست.

تا از تبعات احتمالی پیشگیری کند و آنها را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share this article

فهرست مطالب