شرکت فراسبز آریا جم

تولید کننده نگهدارنده ها بر پایه دانش روز دنیا

09:30 .:. 1403/01/10

کاربرد تری اتانول آمین

کاربرد تری اتانول آمین تری اتانول آمین در هر نوع محصول خاص به خودی خود استفاده نمی شود، اما این ماده تثبیت کننده و تنظیم کننده pH را در همه چیز از لوازم آرایشی و رایحه ها گرفته تا مراقبت از مو و مراقبت از پوست پیدا می کنید. به ویژه در مورد مراقبت از […]

کاربرد تری اتانول آمین

تری اتانول آمین در هر نوع محصول خاص به خودی خود استفاده نمی شود، اما این ماده تثبیت کننده و تنظیم کننده pH را در همه چیز از لوازم آرایشی و رایحه ها گرفته تا مراقبت از مو و مراقبت از پوست پیدا می کنید. به ویژه در مورد مراقبت از پوست. تری اتانول آمین در طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد: ژل و کرم اصلاح، کرم ضد آفتاب، لوسیون، سرم و پاک کننده ها. شما مشتریان عزیز میتوانید برای مشاهده آنالیز این ماده در قسمت محصولات سایت سرچ کنید.

تری اتانول آمین ممکن است فواید خاصی برای پوست نداشته باشد، اما به چند روش مختلف برای کمک به محصولات کلی مورد استفاده در کار بهتر و طولانی تر عمل می کند.

  • تری اتانول آمین می تواند چیزهایی را که اسیدیته و قلیایی را از تعادل خارج می کنند خنثی کند. دلیل مهم این است که pH که خارج از محدوده خنثی است شانس بیشتری برای ایجاد تحریک دارد.
  • برای اینکه روغن و یک ماده غیر روغنی با یکدیگر مخلوط شوند، به یک ماده شیمیایی نیاز دارید که آنها را در کنار هم نگه دارد، یعنی یک امولسیفایر یا یک تثبیت کننده. ما آن دسته از محصولات را دوزی کننده می نامیم زیرا هر دو دارای یک ماده چسبنده روغن و یک طرف آب هستند.

عوارض جانبی تری اتانول آمین

اگر تحقیقات خود را در مورد تری اتانول آمین انجام داده اید، این ماده برای استفاده در سطح آرایشی خطرناک نیست و هنگام تحویل از یک محصول آرایشی استاندارد ایمن است. کارشناسان سم شناسی، آزمایش ایمنی و داده های TEA را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که محصولات موجود در بازار امروز و میزان TEA استفاده شده ناامن نیستند. هیچ مدرکی مبنی بر مشکلی در معرض طولانی مدت وجود ندارد. این فقط یک ترس شیمیایی استاندارد است. هیچ ارتباط مشخصی با سرطان وجود ندارد.

نحوه استفاده از آن

از آنجا که این ماده در چنین طیف وسیعی از محصولات گنجانده شده است، استفاده از فرمول های حاوی تری اتانول آمین به محصول خاص مورد نظر بستگی دارد. تا زمانی که به آن حساسیت نداشته باشید استفاده از آن به صورت روزانه مناسب است. اگرچه تری اتانول آمین ماده ای نیست که برای فواید پوست مورد استفاده قرار می گیرد اما در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد علاقه ما وجود دارد که باعث تنظیم کننده PH و تثبیت کنندگی می شود.

چرا در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود؟

TEA با کاهش کشش سطحی موادی که امولسیون می شوند، به شکل گیری امولسیون کمک می کند تا مواد محلول در آب و محلول در روغن با هم مخلوط شوند. همچنین از آنها برای کنترل pH مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

خطرات تری اتانول آمین

اگرچه تری اتانول امین در تعدادی از محصولات مختلف آرایشی، بهداشتی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما خطرناک در نظر گرفته می شود. با وجود تأیید FDA، هرگز نباید از آن استفاده کرد، زیرا ثابت شده است که اثرات مضر بر روی پوست انسان، بر سیستم ایمنی بدن دارد و به عنوان یک ماده سمی تنفسی طبقه بندی شده است. آزمایشات بالینی نشان می دهد که دوز بالای تری اتانول آمین باعث ایجاد سرطان کبد، مثانه و بیضه در حیوانات آزمایشگاهی شده است. در حالی که بدون شک این نتایج باعث نگرانی می شود، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خودداری کنید.

هنگام استفاده از محصولاتی با تری اتانول امین، مانند مواد آرایشی، باید به جای پاک کردن صورت خود با صابون و آب گرم، روی یک پاک کننده آرایش با کیفیت سرمایه گذاری کنید. پاکسازی روزانه صورت با صابون ممکن است تمام اثر از مواد آرایشی را برطرف نکند، این می تواند خطر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تری اتانول آمین، به ویژه برای پوست های لطیف اطراف چشم و دهان را افزایش دهد. اگر از مواد آرایشی مانند سایه چشم و خط چشم حاوی این ترکیب استفاده می کنید، حتماً بعد از اتمام کار صورت خود را بشوئید و از استفاده از تری اتانول آمین در مواد آرایشی که به مدت 24 ساعت یا بیشتر باید روی صورت بمانند، استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب رساندن به پوست می شود.

اثرات جانبی کوتاه مدت

همچنین تعدادی اثرات جانبی کوتاه مدت در ارتباط با تری اتانول آمین وجود دارد. واکنش های آلرژیک رایج است و می تواند باعث ایجاد خارش چشم، موهای شکننده یا خشک شدن و خارش پوست شود. در طولانی مدت، این ماده شیمیایی می تواند باعث آسیب به پوست شود که شامل پوسته پوسته شدن، تاول ها و احساس سوزش هنگام استفاده از محصولات شود. اگر فکر می کنید به تری اتانول آمین حساسیت دارید یا نگرانی در مورد اثرات آن بر سلامتی شما دارد، در مورد کاربردهای آن با متخصص پوست صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share this article

فهرست مطالب